Minecraft frissítés 1.17 Barlangok és Hegységek
Frissítés:
2021.10.16-án A MINECRAFT LIVE SHOW-ban több információt is kaptunk a Warden és az update kapcsán.
Az 1.17-as Cliffs&Caves frissítésében beharangozott Warden, a mélysötét régió és a Sculk blokk is a 2022-ben érkező, új, Wild Update-ben jelennek meg. Türelmedért cserében viszont a mélysötét (Deep Dark) biome-ban rálelhetsz városokra amik sok izgalommal kecsegtetnek. Kapunk még a Sculk blokk, Sculk moha és Sculk szenzor mellé egy Sculk katalizátor blokkot. A bemutatott videó alapján a katalizátor közelében meghalt mobok eldobott XP pontjai helyén Sculk moha keletkezik, az eldobozz XP pont függvényében. A sculk blokkok kibányászása közben XP-t kapunk – szóval XP farmokra fel!
Új blokk ami még félelmetesebbé teszi a mélysötét biome-ot az a Sculk Shreiker. A blokk a hangokra reagálva „sikolt” és sötétség effektet helyez a közelben tartózkodókra, sőt ha sokszor válik aktívvá akkor a Warden félelmetes belépőjét, a mohából való előmászását is megtapasztalhatjuk. A Wardenről sajnos nem kaptunk olyan információt, hogy gyengítették volna, sőt, ellenkezőleg, még ha hangtalanul-lopakodva is túl közel kerülsz hozzá akkor vaksága ellenére kiszagol!
Barlangok és hegységek frissítés
(Caves and Cliffs update)
A Minecraft 2020 Full Show-ban elhangzottak alapján az előző évi játékosok által megszavazott hegység rendszerek kapnak új köntöst, így a következő nagy, 1.17-es frissítés a Caves&Cliffs nevet kapta, amiben a barlangok és hegyek, hegységek kapnak újítások, szépítéseket. A frissítésnek köszönhetően az új játékosok számára sokkal érthetőbb lesz, míg a veteránoknak új élményekkel lesz gazdagabb a bányászás. A mostani barlangok lényegesen nagy változást kapnak. Jóval impozánsabbak lesznek, több vízzel telt barlanggal találkozhatunk és 4 újféle barlangi biome-mal. Új blokkok, mobok és tárgyakkal bővül a Minecraft világa többek között új kőblokk, rézblokk, Azálea, Spóra virág, Csöpögő növény, Scluck blokkok, Cseppkövek, Ametiszt geóda, Axolotl, Gondnok, Kecske
Buja barlang (Lush cave)
Az új enteriőr ahol a barlang belseje növényekkel lesz tele mint például az
- Azálea
- Spóra virág a mennyezeten
- Lián ami mennyezetről lóg le hosszan és a termése fényt bocsát ki
- „Csöpögő növény” (drip leaf), vízközeli növény melynek leveleire a játékos rá tud állni de rövid időn belül a levél lehajlik és a játékos leesik ha nem siet.
- új mob, az Axolotl, semleges vizi élőlény amit vödörrel fel tudsz szedni, sőt harcban a segítségedre siet és küzd ellenségeiddel. Elképzelhető, hogy még gyógyító képességük is lesz.
(megjegyzés: valóságban az axolotl az azték nyelvből származik, jelentése vizi kutya. Ezek az igazából is létező, észak-amerikai kétéltű, ragadozó állatok képesek a regenerációra)
Cseppkő barlang (Dripstone cave)
A hatalmas barlangrendszerben a mennyezetről függő és a földből kiálló hegyes cseppkő oszlopok találhatóak. Az cseppkövekkel vigyázni kell mert leesésükkor vagy ráesésükkor sebeznek. A cseppkövekről folyamatosan víz csepeg ami összegyűjthető üsettel. Kialakulásukról nem kaptunk információt.
(megjegyzés: valóságban a cseppkövek a barlangokban a csepegő vízből kivált kalcium-karbonátból keletkeznek és átlagos növekedésünk évente 2cm)
Mélysötét biome (dark deep)
A legalsó szinteken található meg, egy új blokkok kíséretében ami a
- Sculk nevet kapta. Ezek között a sötét moha szerű blokkok között van egy új igazán érdekes Sculk sensor amit csak wireless redstone-nak hívnak. Működése igazán egyszerű, ha a közelben bármilyen hang keletkezik (akár lépések hangja) azt érzékelve jelet ad a redstone-nak. A videóban látható, hogy pamuttal lehet a jeleket tompítani, de akár végtelen mozgást is létrehozhatunk vele. Ezekkel az új blokkokkal jóval kevesebb munka, fejtörés lesz a redstone jelek eljuttatása mivel egymásnak áttudják adni a jelet mindenféle összekötetés nélkül.
Már most kíváncsian várom, hogy a redstone rendszerekkel összekötve mennyi-mennyi csapdát állíthatunk pajtásainknak :)
- új mob, az Örző (Warden) a mélysötét barlangokban található. Ez a mob vak, csak hallás alapján tájékozódik. A sculk blokkok felerősítik számára a hangot így egy óvatlan leesés, blokk kitörés akár végzetes is lehet számunka. Ez a szörny iszonyatosan erős így a közelharcot érdemes elkerülni, de ha furfangosak vagyunk akkor nyílvessző becsapodásának hangjával elterelhetjük a figyelmét. A fejlesztők gondoskodtak róla, hogy igazán félelmetes legyen az amúgy és sötét zug, a szörny közeledtével időnként elsötétedik a képünk. (bővebb információk a Warden-ről itt.)
Ametiszt geódák (Amethyst)
Igazán ritka, csilingelő hangú kisebb méretű barlang ahol a lila-rózsaszín kristályokra lelehet a játékos.
Ezeket a blokkokat nem lehet elvinni de lehet kristály szilánkokat gyűjteni amikből egy új tárgyat a teleszkópot / távcsövet lehet készíteni amihez még a frissítéssel érkező új bányában található réz blokkból kinyerhető réz szükséges. A rezet fel lehet használni akár építkezésre is, de a készítők odafigyeltek, hogy a játék múlásával a réz bezöldüljön, mint ahogy a való életben is az oxidáció miatt.
A rezet fel lehet használni villámhárítónak (craftolható) is így nem kell tartani a természeti katasztrófától. (végre van megoldás!)
Új tárgyként érkezik a Batyu, (Bundle) ennek a tárgynak az a haszna, hogy az karaktered tároló kapacitását megnövelje, így jelentősen több tárgy lehet nálad.
Új blokk a por hó amibe a játékos bele is süllyedhet.
A rajongók nagy örömére egy új lehetőség a paleontológia is megjelenik a játékban. Itt egy új tárggyal, a kefével a blokkokat lassan átfésülve apró tárgyakat szerezhet a türelmes játékos mint például a cserép darabok amiket díszítésre használhatunk vagy teljes agyagedényekké lehet formázni őket.
A hegység biome-okban új mob a kecske fog megjelenni, de jobb is lesz elkerülni őket, mert kiszámíthatatlanok lesznek és mindennek neki rontanak hatalmas ugrásukkal.
A Show-ban elhangzottak alapján ezt a frissítést 2021 nyarára tervezik bevezetni. De sebaj addig is izgatottan várjuk!
forrás: Wikipedia, minecraft.net